centre d'art la paneraimg Servei educatiu

  • feed
  • facebook
  • twitter
  • flickr
  • youtube
  • spotify
del 27 d’octubre al 6 de gener de 2019
del 27 d’octubre al 24 de febrer de 2019
del 27 d’octubre al 24 de febrer de 2019
novembre 2018 - maig 2019
divendres 14 de desembre de 2018, a les 11.30 h
dissabte 22 de desembre de 2018
dimecres 23 i dijous 24 de gener de 2019
dijous 7 de febrer de 2019, a les 19.00 h
Servei educatiu · Grup d’investigació
<a tabindex=0 href='home.php?op=19&module=editor' class='ruta_link'>Servei educatiu</a> · Grup d’investigació
Centre d’Art la Panera de Lleida
CDAN (Centro de Arte y Naturaleza) d’Osca
Es Baluard, Museu d’Art Modern i Contemporani de Palma
ARTIUM, Centro-Museo Vasco de Arte Contemporáneo de Vitòria-Gasteiz
Museu Picasso de Barcelona


El grup es va crear el 17 de setembre de 2010 amb una primera trobada al Centre d’Art la Panera, impulsor d’aquesta iniciativa. En aquesta ocasió, en la qual es van presentar activitats per a públics especials, es va convidar ARTIUM a formar part del grup. La segona reunió va tenir lloc al Museu Picasso de Barcelona, i va suposar la incorporació del seu equip educatiu al Grup d’Investigació. El tema triat, en aquella reunió,  va ser «Els joves en els museus». Actualment, el grup està format per cinc centres, amb la intenció que en un futur se n’hi vagin incorporant més, al projecte. La pròxima trobada tindrà lloc a Vitòria-Gasteiz (ARTIUM) el mes de maig de 2011.

Objectius del grup

- Crear línies d’investigació relacionades amb els projectes educatius portats a terme pels diferents centres, per tal de compartir i incorporar nous referents, en primer lloc, de l’àmbit nacional, però també de l’àmbit internacional, que ajudin a millorar les nostres pràctiques educatives a través de projectes col•laboratius.

- Impulsar la formació continuada dels integrants dels serveis educatius dels centres participants.

- Impulsar publicacions que siguin un reflex de l’activitat del grup.

- Promoure projectes innovadors, relacionats amb l’educació artística, coproduïts pels centres dels participants en aquest grup, com poden ser: activitats formatives (cursos, seminaris), tallers artístics itinerants o mostres de projectes educatius realitzats als diferents centres.

Tots aquests projectes serviran per potenciar el desenvolupament professional dels equips dels museus que hi participen.

Línies de recerca iniciades

1. Projectes artístics resultants de la col•laboració entre entitats socials i institucions museístiques.

2. La implicació dels joves en la programació dels museus i centres d’art.

3. La formació del professorat.

4. El currículum escolar.
angles castellano