Saltar al contingut Saltar a la navegació

Casilda Sánchez

Madrid
1980

As Inside as the Eye can See, 2009
Videoinstal·lació
7 min 11 s
Edició PA 1/2 (Edició de 3 + 2 PA)
Inv. CE0097

Col·lecció del Museu d’Art Jaume Morera
Fons Centre d’Art la Panera


A través del vídeo, la instal·lació i les fotografies, l’obra de Casilda Sánchez explora conceptes com la visió, el voyeurisme i la intimitat. En aquesta videoinstal·lació hi apareixen dos ulls que gairebé es toquen físicament. D’aquesta obra se’n desprèn el desig de veure l’altre, d’entrar al seu espai i intentar entendre la seva intimitat a través de la mirada. Casilda Sánchez transforma l’espectador en voyeur i, de nou, el confronta amb una paradoxa: la mateixa proximitat impedeix veure amb claredat allò que es pretén conèixer amb l’atansament físic.

_______


The Touch of Proximity, 2011
Videoinstal·lació
12 min
Edició 1/2
Inv. CE0098

Col·lecció del Museu d’Art Jaume Morera
Fons Centre d’Art la Panera


Casilda Sánchez empra el vídeo com una eina d’exploració del cos i del seu entorn. En el cas de The Touch of Proximity retalla el nostre camp de visió; la seqüència deixa entreveure com dos rostres s’atansen fins a arribar gairebé a tocar-se. Tanmateix, aquesta imatge, que només s’intueix, provoca en l’espectador la necessitat de veure amb la imaginació allò que no es mostra, i, per tant, d’accedir a una intimitat que l’artista protegeix ocultant-la de la visió.