Saltar al contingut Saltar a la navegació

Jordi Bernadó

Lleida
1966

Salmon Arm, 1998
Fotografia en color
120 × 210 cm
Edició 1/3
Inv. DO0016
Dipòsit del Col·legi d’Arquitectes de Catalunya, demarcació de Lleida

Col·lecció del Museu d’Art Jaume Morera
Fons Centre d’Art la Panera


Les fotografies de Jordi Bernadó sorgeixen dels múltiples viatges que realitza per ciutats i indrets d’arreu del món, al llarg dels quals capta imatges que fluctuen entre una objectivitat que sembla del tot irrefutable i una sensació de contrarietat que ens porta a qüestionar-nos allò representat. Amb Salmon Arm, Bernadó ens ubica en una població canadenca de la Colúmbia Britànica. Tanmateix, la fotografia no mostra cap lloc representatiu de l’entorn, res que serveixi a l’espectador per poder identificar on s’ha captat la imatge. Només hi apareix una immensa pantalla de cinema a l’aire lliure, blanca i completament muda.

___________

Tokyo, 1998
Fotografia en color
120 × 210 cm
Edició 1/3
Inv. DO0017
Dipòsit del Col·legi d’Arquitectes de Catalunya, demarcació de Lleida

Col·lecció del Museu d’Art Jaume Morera
Fons Centre d’Art la Panera


El treball de Jordi Bernadó s’ha significat per una voluntat de captar imatges que mostrin el caràcter canviant, divers i sovint contradictori del món i la societat actuals a partir de tot allò que queda inscrit en els paisatges urbanitzats. Alhora, es mostra atent a les situacions absurdes i contradictòries que la realitat per si mateixa ens ofereix, però que, si no són retingudes per la fotografia, desapareixen. Així, en la fotografia titulada Tokyo, un golfista amateur es veu obligat a practicar el seu esport predilecte enmig d’un nus viari que ens parla del creixement desmesurat de la ciutat, fins al punt que obliga els ciutadans a reinventar espais d’oci entre els marges que deixa una planificació que no té en compte els individus.