Mabel Palacín
Name no one man, 1997
Fotografies en blanc i negre en paper baritat
7 fotografies: 125 × 180 cm/u.
Edició 2/3
Inv. CE0073
Col·lecció del Museu d’Art Jaume Morera
Fons Centre d’Art la Panera
Els treballs fotogràfics de Mabel Palacín pretenen dissoldre els límits entre la fotografia i el cinema a través de la descomposició del moviment i la seqüenciació de les imatges. En aquesta peça, espai i temps són elements definitoris, ja que tant la fotografia com el cinema es basen en el seu tractament. Amb aquest treball, Palacín pretén subvertir ambdues tècniques a través del mateix dispositiu que les crea: la càmera. Per fer-ho, es fotografia a si mateixa en moviment i n’obté fotogrames que transmeten aquest trànsit per l’espai, mostrant alhora la temporalitat de cada acció que realitza. Així, l’artista pretén crear una escletxa entre cinema i fotografia per trobar una nova forma de llenguatge que no resti supeditada a les convencions formals o a l’estatus d’un o altre.