Saltar al contingut Saltar a la navegació

Oriol Vilanova

Manresa, Barcelona
1980

Ex aequo, 2012

3 díptics amb dos postals u.

37 × 47 cm/u.

Inv. CE0116

Col·lecció del Museu d’Art Jaume Morera
Fons Centre d’Art la Panera

 

Aquest artista, mitjançant els seus treballs, fa visibles, d’una banda, les manifestacions del poder, i, de l’altra, els mecanismes que articulen l’èxit. Pel que fa a la representació del poder, Vilanova focalitza el seu interès en l’arquitectura commemorativa, l’escultura pública i el museu com a contenidor i legitimador. Quant als excessos ideològics i estètics de l’arquitectura monumental promoguda pels poders polítics, es presenta l’obra Ex aequo, en la qual tres díptics recorden que els pavellons d’arquitectura totalitària de l’Alemanya nazi i de la Rússia estalinista de l’Exposició Internacional de París del 1937 van guanyar un premi ex aequo, i que es va silenciar el pavelló espanyol, que s’oposava a la guerra i apostava per l’art d’avantguarda.