Saltar al contingut Saltar a la navegació

Sara Ramo

Madrid
1975

Quase cheio, quase vazio, 2008
Videoinstal·lació
HD vídeo digital, doble projecció sincronitzada
5 min 24 s
Edició 4/5
Inv. CE0104

Col·lecció del Museu d’Art Jaume Morera
Fons Centre d’Art la Panera


El seu treball se centra bàsicament en les possibilitats que ofereix la vida quotidiana si l’observem sota el prisma d’una mirada atenta i convençuda que «els usos quotidians delaten la nostra relació amb el món, la manera mitjançant la qual passem per l’experiència de la vida». Quase cheio, quase vazio (Gairebé ple, gairebé buit) és una doble projecció de vídeo, presentada a l’edició de l’any 2009 de la Biennal de Venècia, que reuneix petites i subtils accions que transcorren en uns escenaris arquitectònics indefinits i extremadament buits; són accions deixades en mans de l’atzar, molt simples totes elles, però que ens permeten anar associant idees que es ramificaran en múltiples suggeriments.

____

Vista desde la nave, segunda parte (5), 2010
Dibuix, collage, mixta, sobre cartró
50,5 × 37,5 cm
Inv. CE0105

Vista desde la nave, segunda parte (6), 2010
Dibuix, collage, mixta, sobre cartró
50,5 × 37,5 cm
Inv. CE0106

Col·lecció del Museu d’Art Jaume Morera
Fons Centre d’Art la Panera


Si tenim en compte que Sara Ramo és una artista que té la capacitat de transformar qualsevol objecte, per insignificant que sigui, mitjançant canvis de context i sentit, l’acció de l’atzar i gestos lúdics allunyats de qualsevol prejudici, de manera inevitable s’havia de sentir atreta per una tècnica com el collage, que permet posar en joc diferents materials de múltiples procedències. Aquesta tècnica va viure el màxim esplendor durant les primeres avantguardes; ara, Sara Ramo la reactualitza a partir de nous interessos formals i conceptuals, que li permeten establir una via d’exploració i experimentació que creix en paral·lel amb els seus treballs en vídeo i fotografia.