Saltar al contingut Saltar a la navegació

Seminari Art Contemporani i Educació Especial

Seminari dirigit als professionals i educadors de les entitats que atenen persones amb discapacitats físiques, psíquiques i intel·lectuals, així com als professionals que treballen en l’àmbit de l’educació i l’art contemporani. El seu objectiu principal és tractar les possibilitats de l’art contemporani com a font de coneixement i d’experiències que poden utilitzar els educadors de persones amb Necessitats Educatives Especials.

PROGRAMA

Manuel Barrios: Una mà de contes: de las vanguardias artísticas a la ilustración infantil. Otros mundos, otras miradas. Una mà de contes és una producció audiovisual de Televisió de Catalunya concebuda per als més petits, en la qual s’expliquen contes realitzats per artistes procedents de tot el món. Una mà de contes ha volgut ampliar la seva proposta amb capítols destinats a persones afectades per diferents tipus de deficiències intel·lectuals o sensorials, com els afectats per la Síndrome de Down, autistes o invidents.

Rufino Ferreras: Hablando con la Pintura: El conocimiento generado por los que nunca son escuchados. Hablando con la pintura és un programa de l’Àrea d’Investigació i Extensió Educativa del Museu Thyssen-Bornemisza, realitzat al costat de joves amb diverses discapacitats cognitives, que ha estat laboratori per a altres actuacions.

Noemí Ávila Valdés, Noelia Antúnez del Cerro: Una experiencia de creatividad con adolescentes hospitalizados. El Departament de Didàctica de l’Expressió Plàstica de la Universitat Complutense de Madrid ha anat desenvolupant un programa de recerca sobre educació artística en l’àmbit de l’hospitalització infantil. El resultat es troba en el projecte Curarte (un projecte I+D finançat pel Ministeri de Ciència i Tecnologia), del qual també en sorgeix Creatividad en adolescentes hospitalizados en Madrid, realitzat amb la Unitat de Psiquiatria de l’Hospital Gregorio Marañón.

Teresa González, Fina Alert, Eva Bonet: Museu espai comú d’integració. Aquest programa del Museu Nacional d’Art de Catalunya es troba en funcionament des del 1999 i va adreçat als usuaris dels centres de Serveis de Rehabilitació Comunitària (SRC) de la Xarxa Pública de Salut Mental de Catalunya. Té com a objectiu apropar les persones dels SRC al món de l’art i la cultura i afavorir la seva integració a la dinàmica cultural de la societat

Helena Ayuso, Roser Sanjuan: Casos d’estudi: A partir d’obres de la Col·lecció d’Art Contemporani de l’Ajuntament de Lleida i de la Col·lecció de la Fundació Sorigué s’estructuraran propostes de treball que es puguin desenvolupar amb persones amb Necessitats Educatives Especials. Les obres per treballar són:
     
- GUIXÉ, Martí. Spamt Karaoke. 2001. Col·lecció Ajuntament de Lleida.
- CANOGAR, Daniel. Otras geologías 11. 2006. Col·lecció Ajuntament de Lleida.
- VAN DE PUTTELAR, Carla. Girl with visible face. 2001. Ed. 3/10. Col·lecció Fundació Sorigué.
- MADOZ, Chema. s/t (jarrón). 2003. Ed. 1/7. Col·lecció Fundació Sorigué.

Amb la col·laboració de Fundació SORIGUÉ    

INSCRIPCIÓ i MATRÍCULA: PLACES ESGOTADES

Lloc. Centre d’art la Panera. Plaça la Panera, 2. 25002 Lleida
telèfon 973 262185 mail: educaciolapanera@paeria.es / www.lapanera.cat
Preu: 30€, places limitades. S’entregarà Certificat del Seminari

De 11 a 14 h i de 16:30 a 20:30 h

se3