- https://www.lapanera.cat/ca/programacio/activitats/ii-cicle-d2019art-i-educacio-conferencia-201cdialegs-i-vincles-de-l2019educacio-artistica-amb-les-diferents-comunitats-i-la-presentacio-de-la-col-leccio-art-i-educacio-de-l2019editorial-paidos
- II cicle d’art i educació: Conferència “Diàlegs i vincles de l’educació artística amb les diferents comunitats i la presentació de la Col·lecció Art i Educació de l’editorial Paidós
- 2004-04-15T11:00:00+02:00
- 2004-04-15T12:00:00+02:00
II cicle d’art i educació: Conferència “Diàlegs i vincles de l’educació artística amb les diferents comunitats i la presentació de la Col·lecció Art i Educació de l’editorial Paidós
En la darrera sessió del II Cicle d’Art i Educació, Roser Juanola,
reflexionarà sobre el model holístic d’educació artística, entesa com una eina integradora i transversal, que vinculi l’escola amb altres institucions socials, esdevenint una educació artística multicultural, que ens ajudi a interpretar la nostra societat i es vinculi a la vida quotidiana.
D’altra banda, com a directora de la Col·lecció d’Art i Educació de
l’Editorial Paidós, ens presentarà els objectius d’aquesta col·lecció que pretén cobrir els buits que al voltant d’aquesta disciplina hi ha al nostre país. En aquest sentit, a La Panera hi haurà la col·lecció de 10 volums i fulls informatius "paidos informa", per tal de donar a conèixer al públic aquesta col·lecció, iniciada l’any 2002. Entre el títols publicats, es poden ressaltar F. Graeme Chalmers. Arte, educación y diversidad cultural, Matthews, John. El arte de la infancia y la adolescencia. Al construcción del significado, Elliot, W. Eisner. El arte y la creación de la mente. El papel de las artes visuales en la transformación de la conciencia, entre d’altres.
En síntesi, la Col·lecció Art i Educació aposta per propostes originals i creatives no vigents en el nostre panorama editorial, per debatre temes que relacionen l’àmbit de l’educació amb disciplines com l’estètica, la història, la didàctica artística i la multiculturalitat, entre d’altres.
Roser Juanola és Doctora en Filosofia i Lletres. Catedràtica d’Art i Educació de la Universitat de Girona i directora del grup d’investigació Patrimoni i Educació, vinculats al Departament de Didàctiques Específiques de la Facultat d’Educació i Psicologia a l’Institut de Patrimoni Cultural de l’UdG. Ha sigut seleccionada per ICOMOS per a representar l’àmbit de patrimoni i educació. Ha publicat llibres i revistes d’àmbit nacional i internacional, i és directora de la col·lecció d’Art i Educació de l’Editorial Paidos. Forma part del comitè científic de diverses revistes i ha participat en ponències a Itàlia, Anglaterra, USA, Mèxic, Cuba, entre d’altres. Ha dirigit varis projectes d’investigació i forma part de diferents comissions de doctorat i d’avaluació del professorat. És experta en patrimoni i educació, en història comparada de l’educació artística, i en temes de currículum multicultural. És directora del programa de doctorat interuniversitari “Ensenyament i aprenentatge de les arts visuals”